کار با Split در Power Query

بنام خداوند جان و خرد          کزین برتر اندیشه بر نگذرد

چندان بی مقدمه هم نخواهد بود اگر در شکل اطلاعات موجود در ستون A را ملاحظه کنید . همین 19 ردیف است .

 

 

در شکل زیر نیز می بینید که چقدر فرمول بار کش آمده است تا فقط بخشی از اطلاعات مندرج در سلول  A2  به نمایش درآید

 

 

 

بیائید پیش از ادامه بحث ، در خصوص شکل ثبت داده ها یکبار دیگر متا دیتاها را مرور کنیم . 19 ردیف داده در یک ستون قرار دارند بطوری که هر سلول شامل نامشخص ردیف است و هر ردیف در سلول از A ست در BCDA تا آخر ساعتِ به نمایش درآمده . تکرار می کنم ردیف های موجود در یک سلول متغیرند . هدف تر تمیز کردن داده ها با استفاده از ابزار Split در پاور کوئری است . خروجی قرار است به شکل زیر باشد ( خواننده عزیز لطفا مسئولیت تفکیک داده ها به چهار ستون را نیز شما بپذیرید ) 

 

 

پس از اینکه محدوده را به Table  تبدیل کردم نامش را نیز به  SavabeghTBL تغییر دادم . حالا آماده است تا شما با دنبال کردن شماره ها در شکل زیر آن را به محیط ادیتور پاور کوئری منتقل کنید

 

 

در پنجره زیر مسئولیت دو مرحله (دو Step ) اول را نمی پذیرم هر چه هست زیر سر پاور کوئری ست . واما ضمن انتخاب ستون ، مسیر سبز را برای باز کردن پنجره  Split Columnپی بگیرید و گزینه دوم (By Number Of Characters) را پس از فشردن صمیمانهء دکمهء اخیرالذکر انتخاب کنید .

 

 

شکل زیر را با دقت نگاه کنید .در بخش Number Of character عدد 44 طول هر سطر در هر سلول  درج شده است . در قسمت Split گزینه سوم انتخاب شده . حالا Advanced Options را کلیک کنید .

 

 

و اما جرأت دارید بجای Rows در بخش Advanced   ِ پنجره ، گزینهColumn  را برگزینید . چشمتان روز بد نبیند من این کار را کردم . درست است در این مورد با این چینشِ خاصِ اطلاعات ، جز پشیمانی حاصلی نداشت با این وجود شما خطر کنید و گزینه را امتحان کنید  . لختی دیگر صبوری کنید و یک مسیر سبز دیگر را برای از بین بردن جاهای خالی اطراف و اکناف هر سلول دنبال کنید . خواهید دید که ارتفاع سطرها کاهش می یابد .  انتخاب ستون را فراموش نکنید . پس از فشردن دکمه Format روی گزینه  Trimکلیک کنید

 

 

پیش از بخدا سپردن شما ، مایلم همین جا اطلاعات را در اکسل Load کنم و تصویر چند سطر آخر را به  نمایش بگذارم .

 

📎 فایل‌های پیوست

به عنوان اولین نفر، تجربه یا دیدگاه خود را بنویسید!

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
کد امنیتی