برنامه نویسی اکسل (VBA)

ما در اکسل می‌توانیم برنامه نویسی کنیم و نام این زبان VBA‌ است که نسخه‌ای از زبان Visual Basic است.با برنامه نویسی از اکسل می‌خواهیم تا برای ما کارهای تکراری را انجام دهد. با برنامه نویسی مرزها و قابلیت‌های اکسل را توسعه دهیم. 
برای تولید برنامه‌های ساده لازم نیست که حتما زبان برنامه نویسی را بدانید زیرا با ابزار Record Macro در اکسل می‌توانید برنامه‌های خود را تولید کنید بدون آنکه یک خط برنامه را تایپ کنید.

باید بدانید که در اینترنت میلیون‌ خط برنامه و کد آماده موجود است و کافی است که شما اصول اولیه برنامه نویسی اکسل را بدانید تا بتوانید از آنها به سادگی استفاده کنید.

برای شروع یادگیری برنامه نویسی اکسل ابتدا ویدئوهای «سلام VBA» را ببینید و سپس کتاب «برنامه نویسی VBA‌ در اکسل» را مطالعه نمایید.


رفع مشکل ناخوانایی متن فارسی در محیط برنامه نویسی VBA اکسل

محیط VBA در اکسل و البته سایر نرم افزارهای OFFICE یک محیط اصطلاحا NON-UNICODE است. یعنی از کدینگ زبان‌های مختلف پشتیبانی نمی‌کند زیرا بسیار قدیمی است و به همین دلیل در آن نمی‌توانید فارسی بنویسید. نکته) استاندارد جدید و جهانی ...

ساخت فرم ورود اطلاعات در اکسل

شاید شما هم بخواهید که اطلاعات خود را ابتدا در یک فرم اکسل وارد نمایید و سپس با زدن کلید "SAVE" آنها در یک شیت اکسل مرجع ذخیره کنید. ساخت فرم ورود اطلاعات سوالی که در انجمن فرساران توسط اعضا ...